søndag den 17. januar 2021

Kattecollager af pap - Lavet af børn i Hinnerup Billedkole

I efteråret var kattecollager af pap et hit på mit hold i Hinnerup Billedskole. Om dem sagde en af pigerne fra 2. klasse: " Det der puslespil-billede var det sjoveste.... man kan jo ligesom bare bygge flere gange....det skal jeg så meget prøve hjemme".

Den sætning siger så meget om den umiddelbare glæde ved de skabende processer, som billedkunst kan tilbyde. Det er bare noget af det, jeg elsker ved at undervise børn i billedkunst.

I kan se børnenes herlige kattecollager herunder, og vil I vide mere om mål, proces og materialer til aktiviteten, har jeg beskrevet det hele her: Beskrivelse af aktiviteten "Kattecollager i pap"
























Brug gerne idéerne fra min blog, men vær rar at indberette til Copydan tekst og node. Det tager nemlig til at udvikle og beskrive mine idéer.

2 kommentarer:

  1. Hej Tatjana!
    Jeg er i gang med at lave collageforløbet med katte med min 3. kl. Jeg valgte dog at de skulle male baggrunden først og dernæst er vi på vej til at klippe alle tingene som skal sættes op. Jeg havde regnet med at de skulle male tingene inden de limede dem på, fordi jeg tænker at det vil give det pæneste resultat. Nu er jeg imidlertid blevet i tvivl, fordi jeg oplever at pappet til baggrunden buer, fordi vi har malet det først. Mit spørgsmål er: Kunne du undgå at pappet trak sig sammen, når I limede det på først og dernæst malede det? - Eller tror du jeg kan følge min plan og få alle ting klippet ud og malet inden det bliver limet?
    Vh. Lone Schmidt
    PS: Mange tak for alle de gode ideer du deler med os. Er i gang med at lave Dot-day-blomster med 1. kl. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone

      Hvor er jeg ked af, at jeg først læser din besked nu. Jeg håber, at du er lykkedes med dine kattecollager. Du har helt ret pappet buer, når det bliver malet, men det tørrer også hurtigt, og så har jeg lagt det i pres for nogle elever. Andre elever har blot limet alle delene på den malede baggrund, for derefter at male dem. Begge løsninger er lige gode.

      Slet