søndag den 12. juni 2016

Mette Rishøj collager med et twist - lavet af 4. årgang


Samtidskunst er interessant og vække noget i os på mange forskellige måder. Jeg har i dette skoleår haft fokus på samtidskunstneren Mette Rishøj af flere omgange. 

Blandt andet i forbindelse med åben skole, hvor vi havde besøg af kunstneren Jane Susanne Andersen, som lavede maleri-parafraser sammen med 4. årgang. Har du lyst kan du læse meget mere her: Mette Rishøj maleri-parafraser - lavet af 4. årgang.

I mit forløb har jeg haft fokus på Mette Rishøjs collager, og det kan du læse meget mere om her: Mette Rishøj collager med et lille twist, hvor du også finder en trin-for-trin vejledning.

Men nu til det væsentlige, nemlig børnenes billeder, og dem kan du få fornøjelsen af lige her.








































1 kommentar:

  1. Jeg har modtaget denne skønne kommentar fra Mette Rishøj - kunstneren selv! Jeg er glad og stolt.

    HOLD NU K..., jeg er så blæst bagover af at vide, at der år efter år er folkeskole- og gymnasieelever, der laver parafraser over mine malerier og collager. Sågar går til eksamen i- og med Mette Rishøj projekter!
    Jeg er simpelthen så stolt over at vise børn og unge, at kunst og livet generelt er skævt og skørt, hvis man vil og tør.
    Se nu lige disse skønne collager!!! Mette

    SvarSlet