mandag den 14. marts 2016

Nip-nap fugl det er cool.


Vi kender den alle sammen. Den lille nip-napper. Vi har foldet, vi har leget, vi har stillet gåder, og vi har brugt utrolig mange timer på den. 

Forleden dag foldede vi også nip-nappere i dansk i forbindelse med arbejde med ordklasser, og midt i den proces, så jeg en af pigerne lege fugl med sin nip-napper. Den oplevelse plantede sig i min hukommelse, og senere på dagen gav mig straks i kast med at skabe en lille cool nip-nap fugl. 

Fuglen er blevet til i et samspil mellem oplevelse og sansning og eksperimenterende billedarbejde og hold da op, hvor er det herligt, at det ikke altid er mål, der styrer den kreative proces.

Jeg har taget billeder af processen fra nip-napper til færdig fugl. I kan se dem herunder.



Jeg starter med at folde en helt klassisk nip-napper af et stykke farvet kvadratisk papir.

Hvis I har brug for en vejledning til foldningen, er det nemt at finde en videovejledning på YouTube ved blot af skrive "Nip napper" i søgefeltet.

Jeg folder min nip-napper ud igen og giver den øjne, øjenlåg, næb, halefjer og fjer på hovedet. Jeg giver den også prikker på kroppen og en snor til at hænge den op i. 



Bagefter vender jeg nip-napperen, så det kun er det ensfarvede papir, jeg kan se, og jeg folder alle fire hjørner ind mod midten. Præcis som jeg ville gøre det med en helt almindelig nip-napper. Til sidst giver jeg nip-napperen en tunge.



Herefter vender jeg jeg nip-napperen igen, så det kun er hale- og hovedfjer, jeg kan se. 


Så folder jeg igen de fire hjørner ind mod midten, og sikke et festfyrværkeri, der kommer ud af det.

Igen vender jeg nip-napperen og her dukker et herligt fugleansigt op.


Til sidst samler jeg nip-napperen til en fugl. En glad og cool nip-napperfugl.



God fornøjelse til jer, som også kunne have lyst til at gå i gang med en nip-napperfugl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar