fredag den 9. november 2012

Eksperimenterende billedkunst med naive streger

På stærk opfordring fra mine elever på 4. og 5. årgang startede jeg for nylig et forløb, hvorigennem eleverne får mulighed for både at eksperimentere med billedudtrykket og lære om farver samt "den naive streg". Opfordringen kom fra eleverne, da de havde set det maleri, som jeg for nogle år siden malede til min dejlige datter. Billedet kan I se her: Kærlighed er bedst, når man er to .

Inden jeg søsatte projektet malede jeg selv et par billeder - både for at undersøge arbejdsprocessen, men også for at have et par færdige produkter at vise eleverne. Man kan altid diskutere, om det er rigtigt, at vise færdige billedarbejder til eleverne, men jeg har god erfaring med det, idet det er god støtte til de elever, der føler sig særlig udfordret i billedkunst.

Forårsglæde - malet på hård masonitplade  40*40

Legebarn - Malet på hård masonitplade 40*40 

Min beskrivelse af billedprocessen er i et andet indlæg sammen med elevernes billedfremstillinger. I kan finde dem her: Eksperimenterende billedkunst med naive streger - 5.årgang

1 kommentar: