torsdag den 13. september 2012

Når to bliver til en - elefant og giraf i ét maleri

Elefant


Giraf

Dette billede blev til en dag, da jeg havde set et dyreprogram sammen med mine børn. Den mere kunstneriske inspiration, har jeg fundet i aboriginal kunst.
Billedet er malet med akrylmaling på lærred (30*30), og mønstrene samt konturerne er optegnet med Posca tusher.

Processen for billedfremstillingen var følgende:

  1. Jeg søgte på internettet efter to dyr, som jeg gerne ville tegne. I dette tilfælde blev det en elefant og en  giraf.
  2. Herefter lavede jeg konturtegninger på lærredet, af de to dyr, og i to forskellige farver, nemlig rød og blå. Da elefanten var tegnet vendte jeg billedet, hvorefter jeg tegnede hovedet og halsen på giraffen.
  3. Næste skridt var at male med akrylmaling i de felter, der automatisk opstod. Her var det godt med tålmodighed i forhold til tørreprocessen.
  4. Da akrylmalingen var tør, tegnede jeg elefanten og giraffens konturer op, og jeg tegnede mønstrene - begge dele med Posca tuscher.
  5. Til sidst malede jeg området uden om dyrene med sort akrylmaling. 
Det er helt sikkert en opgave, som jeg vil præsentere for mine elever i billedkunst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar