mandag den 10. september 2012

Sjove mennesker på vinflasker

Dette er mit første forsøg med at male på vinflasker. Jeg har brugt akrylmaling, Posca tuscher og til sidst er flasken blevet lakeret. Processen var rigtig sjov. Jeg tror, det bliver et af de kommende projekter i mine billedkunsttimer.


Beskrivelse af arbejdsproces:
  • Fjern etiketter på vinflaskerne. Jeg lagde flaskerne i blød i varmt vand.
  • Grundmal vinflasken med baggrundsfarve. Jeg har brugt almindelig akrylmaling. Lad vinflasken tørre.
  • Mal motiv. Jeg har malet mit motiv af flere omgange, fordi de overlapper hinanden. 
  • Optegn konturer, mund, øjne, næse og hår med Posca tuscher. Optegningen med Posca tuscher skal hærde, før vinflaskerne lakeres. Hærdningen sker i almindelig ovn ved 160 grader i en time.
  • De afkølede og hærdede vinflasker lakeres.
God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar